TEI TEKNİK GEZİSİ & HAVACILIK MÜZESİ

Yazıma başlarken ifade etmek istiyorum ki her ne kadar daha önce geziler yapsak da ilk defa böylesine ciddi bir şirkete gidiyorduk ve gerçekten heyecanlıydık. Bizzat gezinin koordinatörlüğü bendeydi. Otobüsün ayarlanması,gezi güzergahımız,ne zaman ne yapacağız vs hepsini ben ve başkanımız İbrahim’le planlamıştık. 10 Mart gece 11.30 da otobüsümüz 19 Mayıs KYK yurdundan Samsun’a doğru harekete geçti merkezden kalan arkadaşlarımıza da aldık ve nihayet ekip tamamlandı. Sayımları yaptık eksik birileri var mı falan derken yolumuza çıktık. Tabi ki bir tanışma faslı her ne kadar daha önceden birbirimizi görsek de yola çıkınca insan bir farklı hissediyor sanki yeni tanışırmış gibi bir muhabbet ve ortam iyice kaynaşıyor. Belli bir süre gittik ve tabi ki müziksiz olmaz dedik otobüste iyice eğlendik,şarkılar söyledik,oynadık falan(hepsi otobüsün içinde tabi ki) sonunda yorgun düştük ve herkes uyudu. Koordinatör olunca tabi ki insan uyuyamıyor şoförle muhabbet ede ede sabah saat 6.30 gibi Eskişehir’e vardık. Önceden başkanımız İbrahim’in bir tanıdığı vasıtasıyla ayarladığımız kahvaltı yerine geçtik ve güzelce kahvaltımızı yaptık. Saat 8’de TEI’de olmamız geriyor bu arada sonunda TEI’ye doğru hareket ettik ve saat 7.40 civarında oradaydık. Girişte bir kontrol ve sonunda içeriye girdik. Girişte bizi karşılayan iki TEI görevlisi vardı. İkramları gerçekten muazzamdı istemediğiniz kadar kahve,çay,kurabiyeler,tatlı,tuzlu bir kahvaltı da orada yaptım desem yalan olmaz. Ayaküstü biraz sohbet ve tanışmadan sonra sunumlara geçildi. Sunumlarda TEI’nin genel misyon ve vizyonundan bahsedildikten sonra şirketin bu zamana kadar TEI’nin içinde bulunduğu projelerdeki uçak motorları hangi projelerde ne kadar pay sahibi olduğu hatta gizli de olsa Milli Savunma Bakanlığı hakkında bile bilgiler verildi. TEI yapısal durumu sebebiyle projelerdeki malzemeleri ve parçaları genellikle yardımcı sanayi şireketlerine yaptırıyor. Lojistik anlamda bu şirketlere verilen siparişler tam zamanında TEI fabrikasına gelerek burada motorların ve üretilecek materyallerin birleşimi yapılıyor. Atak helikopterin motorundan Hürkuş’a, Altay tankından yerli uçak projesine kadar belli projelerde yer alıyor TEI. Sunumlar bitti ve sonunda fabrikayı gezmeye çıktık. Gerçekten farklı bir yapı ve farklı bir atmosfer. Lojistik anlamda her şey öyle bir yerine oturtulmuş ki bir makine dahi boş kalmadan verimli bir şekilde üretimler gerçekleşiyor. Kalite kontrol merkezinden AR-GE merkezine kadar her yeri gezdik. Tabi ki AR-GE merkezini tam anlamıyla gezemedik malum gizli projeler mevcut fakat genel olarak şunu söylemeliyim okuldan mezun olsanız oradaki AR-GE de çalışmak istersiniz.

TEI gezimiz sona erdi teşekkür konuşmaları falan derken tekrardan vedamızı ettik. Gezimiz bitti mi tabi ki bitmedi buradan da Eskişehir Havacılık Müzesine geçtik. Farklı yapılardaki belki 15 çeşit uçağı orada görme fırsatımız oldu. Tabi ki motorları falan alınmış bir vaziyette ama yıllarca kullanılmış eskitilmiş uçaklar.

Her şey bitti ve biz yorgun bir şekilde sonunda geri dönebildik. Harika bir geziydi, iyi bir tecrübeydi, yeni kazanımlar elde ettik ve en azından bu işler nasıl yürüyor onu öğrendik. Tabi ki bunların hepsi OMÜ Uçak ve Uzay Mühendisliği Kulübü’nün aracılığıylaydı demeden geçmeyeceğim. )